Selectează o Pagină

grăsimea viscerală

Grăsimea viscerală este acel tip de grăsime nevizibilă din exterior care se formează în jurul organelor interne vitale precum inima, plămânii, ficatul, etc., iar cu cât cantitatea aceasta de grăsime este mai mare, cu atât crește riscul dezvoltării hipertensiunii arteriale, a diabetului de tip 2, a afecțiunilor cardiace, precum și a anumitor tipuri de cancer.

Această grăsime viscerală nu este neapărat atât de rea deoarece are rolul unui amortizor pentru organele interne, protejându-le într-o oarecare măsură. Însă, periculoasă devine în momentul în care ne îngrășăm prea tare pentru că atunci, pe lângă grăsimea care se depune pe talie, șolduri sau coapse, apare și grăsimea viscerală care crește și ea…

AstroNutrition afirmă că „Cu cât talia este mai mare, cu atât crește și riscul de a avea mai multă grăsime viscerală. Acest tip de grăsime apare îndeosebi la persoanele sedentare. Sunt cazuri în care persoanele care se mențin slabe prin dietă, fără a face exerciții fizice, pot avea mai multă grăsime viscerală decât o persoană supraponderală, dar care practică o formă de sport cu regularitate.”

Și totuși, grăsimea viscerală se poate reduce / menține sub control dacă avem în vedere patru aspecte importante: sportul, stresul, dieta și somnul.

Sportul

Este cea mai eficientă metodă de a arde grăsimea viscerală deoarece orice om are nevoie de mișcare în fiecare zi (cel puțin 30 de minute) iar dacă forțăm puțin nota, putem reduce această grăsime viscerală. Este recomandat înnotul, mersul pe jos, exercițiile cu greutăți și cardio. Indicat este și joggingul de 3-4 ori pe săptămână.

Dacă timpul nu vă permite să vizitați sala de fitness, vă recomand să profitați de orice activitate care vă face plăcere și vă poate ajuta în a vă mobiliza pentru mișcare căci aceasta este vitală!

Stresul

Despre stres este ușor de discutat însă greu de luat măsuri. O mare parte din lucrurile sau aspectele negative sunt atrase ca un magnet de stres. Chiar dacă nu poate fi evitat în totalitate, este necesar să știm să îl gestionăm. Puțin câte puțin, putem elimina din stres cu ajutorul meditației sau a activităților care ne bucură sufletul. 

Dieta

Pentru a elimina din grăsimea din jurul tailei, implicit și din grăsimea viscerală, este important să includem în regimul alimentar alimente care stimulează metabolismul (alimente bogate în fibre, exemplu: cereale integrale, verdețuri, nuci, etc.). Dacă reducem consumul grăsimilor saturate (pe care le găsim în alimentele de origine animală, în produsele lactate din laptele integral sau în alimentele ce conțin ulei) sau îl înlocuim cu consumul grăsimilor sănătoase (somonul, tonul, macroul – bogate în Omega 3) dobândim un organism mai sănătos și o viață mai lungă.

Somnul

Știu că trăim în secolul vitezei și că noțiunea de somn odihnitor a cam dispărut de mult însă, pentru propria sănătate trebuie să facem un efort și să dormim cel puțin 6-7 ore pe noapte. Studiile efectuate au constatat că persoanele care respectă orele de somn, au mai puțină grăsime viscerală și abdominală în comparație cu ceilalți. 

De Reținut: Un echilibru între cele patru aspecte prezentate este necesar. Dacă luăm câte puțin din fiecare, începând cu mici schimbări, ne întreptăm spre drumul cel bun.